NYHEDSBREV OKTOBER 2023

Kære medlemmer
Masser af spændende initiativer er i gang i Herlev Ishockey Klub og hver dag gør mange frivillige deres bedste for, at skabe nogle gode rammer for vores medlemmer. Derfor vil vi meget gerne i starten af dette nyhedsbrev sende en stor tak til alle jer frivillige, som bidrager med masser af timer og initiativ til, at gøre vores klub endnu bedre.
Hvis nogle følger lidt med i de lokale medier, så har man i Herlev Kommune for nyligt indgået en budgetaftale for det kommende år. Der var en forhåbning om, at der ville blive bevilliget nogle penge til en opgradering af nogle af de meget slidte lokale sportsfaciliteter. Budgetaftalen afsatte ca. 2 mio. kr. til opgraderinger, men desværre var der ikke bevillinger til de ønsker vi havde på listen. Vi fortsætter naturligvis dialogen med Herlev Kommune i forsøget på, at optimere på vores omgivelser i hallerne, som desværre har store mangler.
Som et nyt initiativ vil det være muligt, at komme forbi klubrummet mandag d. 23. oktober kl. 1630-1800 og møde formanden og andre medlemmer af bestyrelsen. Her vil der være mulighed for en god og åben dialog omkring alt hvad der røre sig i klubben. Så mød endelig op med gode input til, hvordan vi kan blive endnu stærkere i Herlev Ishockey Klub.
REKRUTTERING
Vi har gennemført den første udgave af ishockeyens dag og det blev til et rekord stort fremmøde af nysgerrige børn og forældre, som ville have sig et indblik i vores sport. Igen var der lavet et fantastisk forarbejde og eksekveringen levede op til dette og gav en uforglemmelig oplevelse til vores potentielle nye medlemmer. En stor tak til alle frivillige, som allerede nu arbejder på kommende rekrutterings projekter. Spørgsmål, ideer og eventuelle bidrag kan sende til vis@hlik.dk
UDSTYRSSKABE
Der har den seneste måned været et oprydningsarbejde i gang, så vi har kunne skabe et overblik over vores udlejning af udstyrsskabe. Alle som har spurgt efter et skab, har nu fået sig et udlejningsskab og der er etableret en venteliste. Der er også her brug for en bedre disciplin og orden, så derfor en lille opfordring fra den ansvarlige for vores udlejning. Det er et fælles ansvar at holde orden og fint nede ved skabene. Man må ikke ligge stavene på tværs af skabene så det er til gene for naboen. Der findes andre løsninger hvorved man kan opbevare sin stav f.eks. hvis man har underskabet og så aftaler med den ovenpå, at lave hul i det ene hjørne, så kan begge opbevare sine stave. Der kan komme rotter og mus dernede, så det er ikke tilladt, at opbevare mad f.eks. müslibarer og lignende. De ting der placeres uden for skabene vil løbende blive fjernet uden ansvar. Det kan være tasker og lignende man ligger ovenpå. Hvis man mod forventning ikke er registreret til at bruge skabet, må man forvente at skabes klippes og ens ejendele fjernes uden ansvar. Er man i tvivl om man står på listen, må man meget gerne kontakte - Mia Jannsen 51 89 69 90
CAMP
I dag rammer vi sidste dag for tilmelding til vores CAMP i uge 42. Så har man endnu ikke fået tilmeldt sit barn, så er muligheden der stadig. Vi mener selv, at der er skabt et fantastisk program for alle aktiviteter, både på og uden for isen. Der er stor konkurrence blandt klubberne om, at lave de mest attraktive CAMPS og vi ser ingen grund til, at det ikke skulle være os i Herlev Ishockey Klub, som i fremtiden kan levere det bedste program. Vi glæder os til, at se masser af unge mennesker i efterårsferien. Skulle man have lidt overskydende tid i kalenderen og have lyst til at bidrage med nogle frivillige hænder, så kan man melde sig ved at skrive til CAMP koordinatoren på følgende mail dts@hlik.dk
KLUBRUMMET
Det er vores store ambition at ændre på brugen af vores klubrum. Vi har sat gang i en proces, som gerne skulle gøre vores klubrum til et socialt mødested og et sted hvor der skabes nogle rammer for sociale aktiviteter på tværs af årgange. Vi har både en kortsigtet og en langsigtet plan for rummet, som vi har startet en dialog med Herlev Kommune omkring, da den langsigtede løsning vi kræve nogle godkendelser. MEN allerede på den korte bane vil i som medlemmer opleve, at vi opgraderer på rummet og gør det mere indbydende at opholde sig i. Der vil blive gjort nogle mindre investeringer i nye borde og stole, samt lidt nyt elektronik. Derfor skal der også her lyde en opfordring til, at alle bidrager til, at holde orden og man som hold og privat rydder op efter sig selv. Når rammerne er på plads, så vil der blive taget initiativ til nogle sociale arrangementer, som vi naturligvis håber der vil være opbakning til.
PUCKE
Det er blevet besluttet, at vi laver et forsøg hvor alle ungdomshold (U10 – U18) får deres egne pucke stillet til rådighed. Der har været udfordringer med, at mange hold har skulle lede efter pucke og der gradvist er blevet færre og færre i spandene. Derfor vil hvert ungdomshold (U10 – U18) modtage spande med pucke, som de SELV HAR ANSVARET FOR ikke forsvinder. Det vil forhåbentlig sikre, at vi undgår frustrationer omkring manglende pucke. Skulle der være spørgsmål til udlevering af ovenstående, så kan man skrive til jew@hlik.dk
FONDE & SPONSORER
Som mange sikkert har set på FB, så har vi modtaget en bevilling på 50.000 kr. fra Spar Nord Fonden. Bevillingen er givet på baggrund af en ansøgning om manglende beklædning til vores frivillige omkring vores hold. Derfor er det naturligvis en stor glæde, at vi nu kan indfri ønsker om ny beklædning til vores trænere, holdledere og materialepersoner. Derudover har vi modtaget et sponsorat på 10.000 kr. fra COVI Precision. En sponsor som igennem flere sæsoner har støttet op omkring klubben og som vi fortsat håber vil støtte os i de kommende sæsoner. Udover ovenstående har mange hold på eget initiativ søgt penge, præmier og støtte til deres holdkasser. Der ligger et kæmpe stort stykke arbejde bag, så endnu engang tak til alle de frivillige som gider bidrage. Vi vil i bestyrelsen fortsætte med at søge både fonde og sponsorer, som vil bidrage økonomisk til udviklingen i Herlev Ishockey Klub. Skulle man have kendskab til potentielle bidragsydere, kan man sende en mail til formand@hlik.dk
WEBSHOPPEN & SPILLERTRØJER
Efter flere sæsoner som ansvarlig for vores webshop og bestilling af spilletrøjer har Camilla meldt ud, at hun i den kommende sæson giver stafetten videre til en ny ansvarlig. Derfor søger vi en, som kunne have lyst til at løfte denne opgave for klubben. Det er vigtigt med en struktureret person som ansvarlig for opgaven, så vi sikrer både bestillinger og leveringer lever op til medlemmernes forventninger. Det er samtidig en opgave, som kræver man regelmæssigt kommer i klubben. Interesserede kan skrive til pvo@hlik.dk
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Herlev Ishockey Klub
Klubnyheder
-
28.10.2023U14 julecup den 29. december 2023
-
26.10.2023Fra U8 til landsholdet
-
12.10.2023Program og spillerfordeling til Herlev Ishockey Klubs efterårs-camp i uge 42
-
09.10.2023Tilbud om detaljeret skudtræning
-
01.10.2023NYHEDSBREV OKTOBER 2023
-
26.09.2023Stor donation fra Spar Nord Fonden til Herlev Ishockey Klub
-
05.09.2023Ny sportskonsulent for U16, U18 og Divisionen
-
04.09.2023Nyt trænerteam til U14
-
04.09.2023Nyt trænerteam til U12
-
09.08.2023Herlev Ishockey Klub, KSF Ishockey, Ama`r Jets og Gladsaxe Ishockey Klub opstarter et pigehold ved navn "UNITED"